שיווק ברשתות חברתיות

שיווק ברשתות חברתיות: כך תעשו את זה נכון

שיווק ברשתות חברתיות הוא מהלך חכם ומתבקש באסטרטגיית הפרסום של המוצר או השירות שלכם: פוטנציאל החשיפה רחב, קהל היעד ממוקד והתוכן עצמו לא פעם קליל וכיפי. רגע לפני שאתם מתחילים בקמפיין דיגיטלי ברשתות החברתיות, הנה כמה נקודות שכדאי להתייחס אליהם.

לפי דוח של חברת comScore, חברת סטטיסטיקות אמריקאית, 94% מהישראלים פעילים ברשתות חברתיות עם ממוצע שימוש עולמי של לפחות 35 דקות גלישה ביום. גם אם אתם פעילים ברשתות החברתיות ובין אם אתם מתחברים לשיווק הישן בעיתונים ובלוחות מודעות, נתונים אלה מוכיחים את העובדה ש"כולם" נמצאים וגולשים ברשתות החברתיות, וביניהם גם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

שיווק ברשתות חברתיות – למה כדאי לפרסם דווקא בהם?

כאשר אתם רוצים לפרסם מודעה או מוצר, רוב הרשתות החברתיות יציעו לכם שירות מיקוד ו"טירגוט" של קהל היעד ותוכלו לבחור באופן מדויק וספציפי באילו גילאים תרצו שיהיו הגולשים שנחשפו למודעה, מאיפה הם ומה תחומי העניין שלהם. כך למשל, במידה ואתם להקת רוק צעירה ואתם מעוניינים לקדם הופעה שלכם, תוכלו למקד את החשיפה של הפרסומת שלכם לגולשים בגילאי 18-24, אשר גרים באזור תל אביב ושמאזינים ל"ג'יין בורדו".

יש לציין שתמיד תוכלו לייצר תוכן חינמי ולקדם אותו בצורה טבעית ואורגנית, אך הפרסום הממומן ברשתות החברתיות מוכיח את עצמו וייתן לכם תוצאות טובות, ממוקדות וחזקות יותר, ומדריך זה יתמקד בשיטה זו.

מה כדאי לדעת לפני שמתחילים לפרסם?

 שיווק ברשתות חברתיות, ככל מהלך שיווקי, דורש הגדרה וניסוח של קהל היעד. לפני שאתם מכניסים את פרטי האשראי למערכות הפרסום השונות, לפני שאתם אפילו מנסחים מודעה, כדאי להבין למי המוצר או השרות שלנו פונים ואת מי הם משרתים.

עולם הרשתות החברתיות הוא רחב, דינמי ומשתנה, אבל לכל רשת חברתית יש מאפיינים משלה עם קהל יעד משתנה. הגולשים של פייסבוק הם לא הגולשים של אינסטגרם, ותוכן שיקבל מעורבות רבה באחת ייעלם מהפיד במהרה באחר. לכן, חשוב להתאים את סוג התוכן לפלטפורמה על מנת לקבל תוצאות רצויות.

מומלץ מאוד לפני שמתחילים לשווק ברשתות החברתיות לעשות מחקר ולנסות להבין את השפה. לכל רשת חברתית יש קודים וצורת התנהגות משלה, וחוסר התאמה בין הסגנון לפלטפורמה עלול לגרום למסר להתפספס.

הנה סקירה קצרה של כמה מהרשתות החברתיות הפופולריות בישראל:

 פייסבוק

המלכה האם נמצאת בחיינו כבר מעל עשר שנים והיא שולטת ללא עוררין. כ5 מיליון משתמשים ישראלים רשומים אליה והיא הרשת החברתית החזקה והיציבה ביותר. פייסבוק תומכת בכל סוגי התוכן: טקסט, תמונות וסרטונים – הכל הולך, והיא מעודדת אינטראקציה של הגולשים עם התוכן. דרך תגובות, שיתופים ורגשונים היא מודדת את רמת המעורבות וה"אנגייג'מנט" של המשתמשים שלה אשר מגיעים מכל גווני האוכלוסייה ומכל שכבות הגיל.

בין אם אתם רוצים להגביר את רמת החשיפה לפוסט או שאתם בכלל מעוניינים בלידים חדשים – לפייסבוק מערכת פרסום חכמה אשר מאפשרת לכם לבנות קמפיין שבו תוכלו להגדיר את המטרה, את התקציב, את הקהל ואת הפורמט של הקמפיין, ולאחר מכן למדוד ולנהל את המודעה שלכם, על מנת שתבצעו שיווק טוב יותר.

אינסטגרם

אפליקציית התמונות שנקנתה על ידי פייסבוק בכמיליארד דולר היא גם השנייה לה ברמת הפופולריות, וככזו היא מכרה זהב למשווקים. במציאות שבה התוכן שמפורסם בפייסבוק יכול להיות מעמיק וכבד יותר, אינסטגרם נותנת במה לאינפורמציה פשוטה לעיכול ובעלת מסרים חדים ומהירים: האפליקציה מציגה תמונות, סרטונים וכן סטוריז: תכונה שמאפשרת לכם לפרסם תמונות וסרטונים אשר ייעלמו לאחר כ24 שעות.

ניתן לפרסם את המודעה שלכם כתמונה, כסרטון או כסטורי אשר ניתן לקשר לאתר שלכם או לדף נחיתה. תוכן שעובד מצוין באינסטגרם הם מוצרי טיפוח, אופנה, קניות וכל דבר שפונה לקהלים בגילאי נוער – קהל היעד באינסטגרם הוא צעיר יותר וכך צריכים להיות גם המסרים בו. זמן חשיפה ממוצע לתמונה באינסטגרם הוא כ8 שניות, לכן חשוב לשווק בצורה קלילה, יצירתית ועם מסרים מדויקים ומהירים.

יוטיוב

אולי לא החשבתם את יוטיוב כרשת חברתית, אבל אתר הסרטונים הגדול בעולם הוא אחד האתרים הכי נצפים בישראל, ומתחרה ראש בראש על המקום השני עם פייסבוק, ולא פעם אף מאפיל עליו. יוטיוב הוא אתר שמיועד לשמיעת מוזיקה וצפייה בסרטונים, אך כמו כל רשת חברתית אחרת הוא מתהדר בקהילת משתמשים חזקה בעלי מעורבות גבוהה ומתנהלים בה קשרים חברתיים הדדים.

הפרסום ביו טיוב נעשה בדרך כלל באמצעות סרטונים אשר מוצגים כפרסומת לפני או במהלך סרטון, אך ניתן לשלב גם מודעות טקסט או תמונה בצידי הסרטון או לחלופין, כבאנר. גם שטחי פרסום בתוצאות החיפוש או בדף הבית זמינים לקנייה. קהל היעד של יוטיוב משתנה ומתרחב והוא כולל את כל גילאי ופלחי האוכלוסייה, ומתאים בעיקר לנוער ולמשתמשים בגילאי 25-54.

ממשק הפרסום ביוטיוב נקרא TrueView ותוכלו לקדם באמצעותו סרטוני טיפים ולמתג את עצמכם כמומחים, לחשוף את המוזיקה שלכם לקהלים חדשים או לקדם את המוצר שלכם על ידי סרטוני תדמית.

איזו עוד רשתות חברתיות קיימות?

 ישנם עוד אין ספור רשתות חברתיות: טוויטר עם הציוצים, פינטרסט האומנותי ולינקדאין העסקי – לכל רשת חברתית כזו מאפיינים ותכונות ייחודיות משלה, אבל עקרונות הפרסום והשיווק בהם דומים. נסו להבין בעצמכם את מאפייני האתר, את השפה ואת קהילת המשתמשים וככה תוכלו לקדם את העסק או המוצר שלכם גם בהם.

לחצו כאן למידע נוסף על קידום אורגני

© כל הזכויות שמורות לאלחנן עטריאן | שירותי שיווק באינטרנט