קידום ממומן

קידום ממומן – המדריך

ישנן שני דרכים עיקריות לקדם אתר בגוגל: קידום ממומן וקידום אורגני. בעוד שקידום אורגני היא פעולה מורכבת שלוקחת הרבה זמן ואנרגיה, קידום ממומן מציע תוצאות מידיות בהתאמה אישית לקהל ממוקד. מה זה בדיוק קידום ממומן ואיך עושים אותו? הכל בפנים

יש שני שיטות מרכזיות לקידום אתר בגוגל: קידום אורגני וקידום ממומן.

קידום אורגני

קידום אורגני הוא מונח המתייחס לפעולות שניתן לבצע כדי לגרום לאתר מסויים לבלוט בגוגל. לגוגל יש מנגנון לסריקת אתרים אשר מדרג כל אתר ואת התוכן שבו על פי מספר פרמטרים, ולפיהם הוא קובע האם האתר איכותי, מה מדד הרלוונטיות שלו ולפי זה גוגל בוחרת באיזה סדר ובאיזה מקום תופיע התוצאה של האתר.

האלגוריתם שלפיו עובדת גוגל והקריטריונים לפיהם היא בודקת את האתרים אינם ידועים לגמרי, אבל באופן כללי מיקום האתר בגוגל נקבע על פי האופטימזציה וההתאמה של האתר לגוגל (כמה מהיר הוא עולה, האם הוא מותאם לטלפונים) קישורים חיצונים מאתרים סמכותיים שיעידו שהאתר שלכם אמין ואיכותי (כמו קישור מווינט, אתר סמכותי וגדול אל האתר שלכם) ובעיקר בעיקר – התוכן שלכם באתר.

רוב עבודת הקידום האורגני מתמקדת ביצירת תוכן לאתר, אשר נעשית על ידי כתיבת מאמרים בנושאים בהם האתר עוסק, פוסטים בבלוג וכו'. ככל שהאתר גדול יותר והתוכן בו יהיה יותר איכותי – כך גוגל תרצה למקם את האתר שלכם גבוה ברשימת תוצאות החיפוש.

אם ברצונכם לקדם בעצמכם את האתר בצורה אורגנית אתם יכולים למלא את האתר שלכם במאמרים ופוסטים או לחלופין לשכור כותבי תוכן מקצועיים ומנוסים שייצרו לכם תכנים מותאמים אישית, אך יש לזכור שתהליך זה עלול לקחת זמן, התוצאות בו לא מובטחות והתחרות גדולה.

קידום ממומן

קידום ממומן מתאים למי שאין לו סבלנות או זמן, ושמעוניין בתוצאות מיידיות. קידום ממומן הוא בעצם פרסום ושיווק של האתר בגוגל דרך מערכת שנקראת גוגל Ads.

בשיטה זו, ניתן לפרסם את האתר בתוצאת חיפוש של גוגל, וכך למשוך לקוחות פוטנציאלים לאתר.

התוצאות יופיעו בראש רשימת החיפוש ובתחתיתה, וילוו בריבוע ירוק שבתוכו יהיה כתוב "פרסומת", והן מורכבות מכותרת, כתובת אתר וגוף המודעה המפרט את השירות או המוצר שאתם מציעים.
ניתן גם להוסיף מספר טלפון או לציין מבצע שאתם מציעים כדי לעודד את הלקוח לבצע פעולה.

לדוגמא:

היתרון של שיטה זו היא:

  • תוצאות מיידיות
  • לא צריך אתר שלם – ניתן לקדם עמוד אחד או דף נחיתה.
  • ניתן להתאים אישית לפי המטרה שאנחנו רוצים להשיג – מודעות למוצר, כניסות לאתר או המרות

קידום ממומן – איך עושים אותו?

כדי לעשות קידום ממומן עלינו להיכנס לגוגל Ads וליצור קמפיין.

  1. בחירת מטרת הקמפיין

השלב הראשון ביצירת קמפיין היא בחירת מטרה. מטרות הקמפיין שתוכלו לבחור בהם הן

  • חשיפה והגברת המודעות למותג
  • הגדלת המכירות
  • הבאת תנועה לאתר
  • קידום אפליקציה

כמו כן תוכלו לבחור באופציה של לידים והמרות, כאשר המטרה שלכם היא לייצר המרות כמו שיחות טלפון או השארת פרטי קשר. תוכלו ליצור גם קמפיין ללא מטרה ספציפית.

2. בחירת סוג הקמפיין

לאחר שתבחרו את מטרת הקמפיין, יופיעו למולכם אפשרויות לבחירת סוג הקמפיין: איפה הוא יופיע, ובאיזו צורה. זה יכול להיות הצגה של מוצרים בגוגל או קידום של פרסומת וידאו בתחילת סרטון ביוטיוב – הכל נתון לבחירתכם לפי המטרה והצורך שלכם

3. הגדרות הקמפיין ומיקוד

בשלב זה, תצטרכו להגדיר את קהל היעד של הקמפיין שלכם. האם זה ילדים או מבוגרים? מאיזו מדינה? תוכלו למקד את הופעת הפרסומת למיקום, שפה וקהלים מסוימים על מנת ליצור פרסומת מדויקת יותר.

4. תמחור

סעיף זה מתחלק לשתיים: תקציב יומי והצעת מחיר.

5. תקציב יומי

הוא סכום הכסף המקסימלי שתרצה להוציא ביום על המודעה שלך. לאחר שהתקציב היומי ייגמר, המודעה לא תוצג עוד באותו יום

6. הצעת מחיר

היא הפרמטר הקובע באיזו דרך תרצו לתמחר כל מודעה: לפי הקלקות על המודעה או לפי חשיפה של דף או מודעה מסוימת.

7. יצירת מודעות

לאחר שיצרתם את הקמפיין, תוכלו ליצור מודעות. המודעות כוללות כותרת, כותרות משנה, כתובת אתר ועוד פרטים התלויים בסוג המטרה שבחרתם. תצטרכו גם למלא את מילות המפתח

8. מילות מפתח

מודעות גוגל עובדות על פי מילות מפתח. כאשר אתם יוצרים מודעה או קמפיין, תצטרכו להקליד את מילות המפתח שקשורות אליכם, שכאשר הם יחופשו בגוגל המודעה שלכם תוצג. כדי לבחור את מילות המפתח תוכלו להשתמש בכלי מילות המפתח של גוגל, ולראות כמה מילה מסוימת פופולרית, כמה פעמים חיפשו אותה בגוגל בחודש האחרון ומה המחיר הממוצע שמשלמים עליה. ככל שמילה יותר פופולרית ויותר מחופשת, התחרות עליה גבוהה יותר ולכן היא גם תעלה יותר.

9. ניהול ומדידה

לאחר שסיימתם ליצור את המודעות תוכלו לאשר אותן ולאחר מכן להפעיל אותן. גוגל נותנת לכם את האפשרות למדוד את הצלחת הקמפיין, האם השגתם את היעדים שלכם ומה מצב ההמרות. תוכלו לשנות פרטי מודעה או להוסיף לה תקציב – הכל לפי התוצאות והנתונים בשטח.

שלב זה הוא שלב חשוב – מרכיב ההצלחה של קמפיינים תלוי בניסוי וטעיה, ביכולת לבדוק איפה אנחנו מצליחים, במה הפרסומת שלנו טובה ואיפה היא לא עומדת במבחן התוצאה. רק על ידי למידה לאורך זמן ניתן לשלוט במערכת בצורה מלאה.

גוגל אדס היא מוצר הפרסום העיקרי של Google ומקור רוב הרווחים שלה. לכן, היא מפעילה שירות תמיכה שתוכלו להתקשר אליו בכל עת ולקבל ייעוץ חינמי מנציגים מוסמכים שיעזרו לכם לפתור בעיות וייעצו לכם בנושאים השונים. כמו כן גם באתר שלה קיים מדריך מפורט שמסביר איך להשתמש בשירות צעד אחר צעד.

יש לזכור שהשימוש בגוגל אדס מצריך ידע ובעיקר ניסיון, ולא פעם כדאי לשכור חברה שמתמחה בשירותי קידום ממומן על מנת שתחסכו זמן וכסף יקר. למה לנסות כשאפשר להצליח?

מה יש לנו להציע?

  • קידום אתרים אורגני
  • בניית אתרי WordPress
  • עיצוב אתרים
  • שיווק ברשתות החברתיות
  • פרסום בגוגל AdWords

© כל הזכויות שמורות לאלחנן עטריאן | שירותי שיווק באינטרנט