קידום אתרים ממומן

יש לכם אתר חדש ונוצץ לעסק או שאתם רוצים לקדם את האתר הקיים שלכם. אחרי הבנייה, העיצוב ועבודת הכתיבה נשאר השלב האחרון: לגרום לעולם לדעת עליכם. קידום אתרים בגוגל היא דרך מצוינת לגרום לאתר שלכם למשוך לקוחות ולעסק שלכם לפרוח, ואנחנו כאן ללמד אתכם איך. מהו בדיוק קידום אתרים ממומן, איך עושים אותו ומה ההבדל בינו לבין קידום אורגני? כנסו לקרוא ותגלו את הכל

אז יש לכם עסק ופתחתם אתר -זה יכול להיות חנות אינטרנטית של משלוחי פרחים, אתר עסקי למטפלת או דף מכירה למוצר שלכם. כדי למכור את המוצר או השירות שלכם דרך האתר, תצטרכו להביא אליו תנועה, או במילים אחרות: גולשים שהם לקוחות פוטנציאלים.

הדרך הטובה ביותר לעשות זו היא על ידי קידום האתר בגוגל. גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול והטוב בעולם, והוא גם האתר הנצפה ביותר באינטרנט. ברגע שאתר מסוים מופיע בעמוד הראשון של תוצאות חיפוש לביטוי כלשהו, הוא מקבל תנועה גדולה ואיכותית של גולשים שהם לקוחות חמים ופוטנציאלים: הם כבר יודעים שהם צריכים את המוצר או השירות המדובר, אתה רק צריך לגרום להם לבחור בעסק שלך.

איך מקדמים אתר בגוגל?

 ישנן שתי שיטות עיקריות לקידום אתרים בגוגל: אורגני וממומן.

קידום אורגני

קידום אורגני הוא קידום אתרים שנעשה בצורה "טבעית". ככל שהאלגוריתם של גוגל יזהה את האתר שלנו כרלוונטי, אמין ואיכותי הוא ימקם את האתר שלנו גבוה יותר בתוצאות החיפוש. הדרכים שבהם האלגוריתם של גוגל אינם ידועות ושום דבר לא הוכח, אבל יש כמה פעולות שלאורך זמן ובעבודה נכונה יקדמו את האתר לעמוד הראשון.

פעולות אלה מורכבות מאופטימיזציה של האתר, כתיבת תכנים כמו מאמרים, מדריכים ובלוג אישי והטמעת קישורים לאתר שלכם באתרים גדולים וסמכותיים אחרים. פעולות אלה יכולות לקדם את האתר שלכם גבוה במעלה תוצאות החיפוש, וליצור לכם מקום חזק ואיכותי בגוגל. תוצאה גבוהה ואורגנית היא אמינה, תיצור לכם סמל סטטוס ותביא לכם הרבה לקוחות.

אבל, קידום אורגני בגוגל הוא קשה , ואם אתם לא יודעים לעשות זאת תצטרכו לשכור מפתח אתרים וכותבי תכנים מקצועיים שייעשו לכם אופטימיזציה ויכתבו לכם תכנים. בנוסף, קידום אורגני לוקח הרבה זמן ולפעמים בתור עסק אנחנו נרצה לראות לקוחות ותוצאות בצורה מידית ומובטחת.

בשביל זה נועד קידום אתרים ממומן

קידום אתרים ממומן מתייחס לאתרים שמוצגים בדף הראשון בגוגל לא כתוצאה אורגנית, אלא כפרסומת. כנסו רגע לגוגל והקלידו מילת חיפוש מסוימת, למשל "משלוחי פרחים". בין 2 ל 3 תוצאות החיפוש הראשונות יופיעו עם ריבוע קטן ובו כתוב "מודעה" בצבע ירוק. ריבוע זה מסמן שהתוצאה, והאתר שהיא מפנה אליו לא הגיעו לגוגל בגלל איכות האתר – אולי גם, אבל הם מופיעות שם בעיקר בגלל שבעלי האתר שילמו לגוגל להציג את המודעה בתוצאה ראשונה.

דוגמא של תוצאות ממומנות:

דוגמא

קידום אתרים ממומן - הכירו את גוגל Ads

 גוגל אדוורדס היא פלטפורמת הפרסום של גוגל, דרכה ניתן לפרסם בדפי גוגל השונים מודעות: זה יכול להיות בתוצאות החיפוש, באפליקציות השונות של גוגל או מודעות תמונה ברשת המדיה: Gmail ועוד שני מיליון אתרים שדרכם גוגל יכולה להציג ולפרסם את האתר שלכם.

איך לפרסם בגוגל Ads?

יצירת קמפיין

כדי לקדם את האתר שלכם בגוגל, תצטרכו ליצור קמפיין – סוג של מסע פרסום. כל קמפיין כולל מודעות שונות, וכל מודעה כוללת כותרת, כתובת אתר שתוצג במודעה, כתובת אמתית ואת גוף המודעה שהוא טקסט קצר ושיווקי שמספר קצת על השירות או המוצר שהאתר שלכם מציע. תוכלו גם להוסיף מספר טלפון ופירוט על מבצעים כדי לעודד את הלקוחות ללחוץ על המודעה, וכן להגדיר את המודעה ככזו שמניעה את הלקוח לעשות פעולה מסוימת – כמו להתקשר אליכם למשל.

בחירת מילות מפתח

מילות מפתח הם רצף של מילים או ביטוי מסוים שגולשים נוהגים לחפש בתדירות גבוהה בגוגל. כאשר אתם יוצרים קמפיין תצטרכו להגדיר לו מילות מפתח רלוונטיות, וכך גוגל תדע מתי להציג את המודעה שלכם. ברגע שגולש יקליד את מילת המפתח שהוגדרה בקמפיין, למשל "משלוחי פרחים" גוגל תדע להציג מודעה רלוונטית, אשר יכולה להיות שלכם.

בחירת מילות מפתח מתאימות קריטיות להצלחת הקמפיין, ונדרש ניסיון ומומחיות כדי לדעת אילו מילות חיפוש לבחור. מילות המפתח בדרך כלל ייבחרו לאחר מחקר ב"כלי מילות המפתח" – כלי שגוגל יצרה אשר מראה את תדירות החיפוש של ביטוי מסוים, המחיר הממוצע שמציעים עליו מפרסמים אחרים וכן מילות חיפוש קרובות.

איך גוגל בוחרות איזה מודעות להציג?

גוגל רוצה מודעות איכותיות ורלוונטיות – האינטרס של גוגל הוא שכאשר לקוח יקליק על מודעה הוא אכן ימצא בה את מבוקשו, ואתם באמת תקבלו לקוח מתאים. לכן, גוגל יוצרת העדפה בין מודעות – יש מודעות שימוקמו גבוה יותר, אחרות יופיעו פחות. לגוגל יש אלגוריתם שבוחר באיזה מיקום להציג את המודעה והוא מושפע משני גורמים עיקריים: הצעת המחיר וציון האיכות של המודעה.

ציון האיכות של מודעה נקבע לפי כמה גורמים, והם כוללים את שיעור ההקלקה הצפוי, איכות דף הנחיתה, הפורמט של המודעה, רלוונטיות מילת המפתח והצעת המחיר.

אופן התמחור של גוגל

כאן צריך לזרוק מילה על אופן התמחור של גוגל. גוגל נותנת לכם לבחור את מטרת הפרסום שלכם. אתם רוצים חשיפה למותג שלכם? כניסות לאתר? או שאולי אתם רוצים שהלקוח יתקשר אליכם?

גוגל מציעה כמה אפשרויות תשלום כאשר המובילות בהם הן תשלום לפי קליק, תשלום לאלף חשיפות או כנגד ביצוע פעולה מסוימת.

תשלום לפי קליק בשיטת תשלום זו תשלמו רק במידה והגולש הקליק על המודעה שלכם

תשלום לאלף הצגות מתאים למי שרוצה להעלות את המודעות למוצר או לעסק שלו.

תשלום כנגד המרה תוכלו לבחור איזה פעולה תרצו שיבצע הלקוח ותשלמו רק כאשר הוא יבצע אותה: שיחת טלפון, הרשמה, הורדה של מוצר – זה בבחירתכם.

יש לזכור שקידום ממומן באינטרנט ובגוגל ADS דורש לא פעם ניסיון ומקצועיות על מנת להשיג תוצאות רצויות – דבר שלוקח זמן ללמוד ולהשיג. תוכלו להתחיל בעצמכם וללמוד מהניסיון, מהטעויות ומההצלחות שתבצע, אך תוכלו גם לפנות לחברה שמתמחה בקידום ממומן באינטרנט על מנת שתנהל לכם קמפיינים במקצועיות, ביעילות ובצורה זולה יותר – המחיר למודעה בגוגל יורד ככל שרמת המודעה שלכם גבוהה יותר.

© כל הזכויות שמורות לאלחנן עטריאן | שירותי שיווק באינטרנט