ניהול מוניטין

ניהול מוניטין: כך תיצרו לעצמכם נראות חיובית בגוגל

אנחנו יודעים מה עשית בקיץ האחרון: האינטרנט הביא לחיינו גישה לכל מידע מכל טלפון ומחשב, ובחיפוש קצר ניתן למצוא הכל אודות אדם או עסק, אבל לפעמים יש מקרים בהם נעדיף להשכיח. תביעות, שיימינג ואזכורים שליליים באתרי חדשות – הכל יכול לקרות וגוגל זוכרת ומציגה את כל אלה. ניהול מוניטין באינטרנט היא שיטה שעוזרת לנהל את תוצאות החיפוש בגוגל וליצור לעצמכם דימוי חיובי.

תוצאה שלילית בגוגל היא לא פעם כמו כתם יין על שמלה לבנה: לא ניתן להסרה. במידה והסתבכתם בתביעה משפטית, כתבו עליכם שיימינג או כל סיפור לא נעים אחר, אזכור של מידע כזה בגוגל יכול לפגוע בשמכם הטוב ובעסק שלכם. כל אדם שאתם נמצאים אתו בקשר – עסקי או חברי יכול לחפש את השם שלכם בגוגל ולמצוא עליכם את מה שאתם לא רוצים שיידע. זה יכול להיות בוס שמראיין אתכם לעבודה חדשה, בעל הדירה שממנו אתם רוצים לשכור או לקוח פוטנציאלי.

ניהול מוניטין הוא התחום שמתעסק בהסרת התוצאות השליליות בגוגל ושמנסה ליצור לעצמכם אזכור חיובי ככל הניתן. אמנם לא תמיד אפשר להסיר ערכים, אבל אפשר לקדם אזכורים חיוביים במעלה הפירמידה של גוגל כך שבהקלדת שמכם או שם העסק שלכם בגוגל יוצגו רק התוצאות שאתם רוצים שיראו.

ניהול מוניטין דורש ניסיון ויצירתיות, והאסטרטגיה בה נשתמש מצריכה יוזמה וחשיבה מחוץ לקופסה. הנה כמה הצעות לפעולה:

פנו לבעל האתר

זוהי השיטה הדיפלומטית והמתבקשת, שתלויה במאמצי השכנוע שלכם וברצון הטוב של בעל האתר. לא תמיד זה יעבוד, אבל היי! – שווה לנסות. לפעמים, במידה של שיימינג לא מוצדק וחשיפה של פרטים אינטימיים שילוב של עורך דין בסיפור יבהיר לעורך האתר את התוצאות המשפטיות של האזכור.

פנו לגוגל

תמיד תוכלו לפנות לגוגל בבקשה להסיר אזכור, תמונה או מידע מתוצאות החיפוש שלה. ברוב המקרים היא תעודד אתכם לדבר עם בעל האתר בו מופיע המידע, אבל במקרה של מידע פוגעני, אישי ורגיש שעומד בתקנון ההסרות שלה בקשתכם ככל הנראה תענה.

פרסמו כתבת תדמית או מאמר באתר תוכן גדול

מאמר מקצועי או סקירה על העסק שלכם – כתבה חיובית אחת ב walla או Ynet יכולה להיות שווה לעשרה אזכורים שלילים אחרים. גוגל נוטה לקדם תוכן שמתפרסם בפורטלים חדשותיים גדולים ולמקם אותם גבוה בתוצאות החיפוש. קנייה של שטח פרסום באתרים כאלה היא מהלך מקובל, נגיש וזמין, ותמורת סכום כסף מסוים תוכלו לקדם את הסיקור החיובי שלכם ועל הדרך גם לקדם את העסק שלכם, להעלות את המודעות אליו ואפילו להוציא קישורים לאתר שלכם – מה שיגרום לו להתקדם בתוצאות החיפוש בגוגל.

צרו לעצמכם ערך בוויקיפדיה

ויקיפדיה היא אתר סמכותי ואמין – הן מצד גוגל והן מצד הגולשים. במידה ואין לכם דף אתם מוזמנים לפתוח ערך על שמכם או על שם החברה שלכם. אמנם יש סיכוי שעורכי התוכן באתר לא יאשרו את הערך שלכם, אך תמיד מומלץ לנסות ואולי אפילו לפנות לאחד מהעורכים על מנת שיכתוב לכם ערך על פי כללי האתיקה והשפה של וויקיפדיה.

תחזקו פרופילים ברשתות חברתיות

פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם – גוגל סורקת גם את הרשתות החברתיות והיא נוהגת לא פעם למקם תכנים מתוכם במעלה דף תוצאות החיפוש. דאגו ליצור לכם פרופילים ברשתות אלה ולתחזק אותם וכך לנסות לנצח את האזכור השלילי, ועל הדרך ליצור לעצמנו טביעת אצבע נצרכת בכיכר העיר המודרנית.

פרסמו סרטונים ביוטיוב

גוגל נוטה לשלב סרטונים בתוצאות החיפוש על מנת להציג תוכן מגוון וכמה שיותר רלוונטי. הפנייה לסרטונים ביוטיוב מופיעים לא פעם יחד עם תוצאות חיפוש אחרות ובמידה ויש לכם סרטון שיכול לעזור לכם ביחסי ציבור חיוביים קדמו אותו על ידי הוספת השם שלכם או של העסק שלכם בכותרת הסרטון ובתיאור שלו, קשרו אל הסרטון מאתרים חיצוניים ובמידה ואין הרבה תחרות על הביטוי עליו אתם נלחמים – הסרטון שלכם יתנוסס בגוגל.

לסיכום – ניהול מוניטין הוא מהלך שלא פעם דורש זמן, סבלנות, יצירתיות וראש פתוח. במידה ואין לכם חלק מאלה, תוכלו תמיד לפנות לחברה שמתעסקת בניהול מוניטין על מנת שהיא תעשה זאת בשבילכם תוך שימוש בניסיון, במקצועיות ובקשרים שלה.

© כל הזכויות שמורות לאלחנן עטריאן | שירותי שיווק באינטרנט