כיצד לבצע אופטימיזציה לאתר?

אופטימזציה לאתר היא אחד מהדברים היותר חשובים שיש לעשות, זאת על מנת שהאתר שלכם יהיה מותאם למנוע החיפוש של גוגל וככה הוא יוכל להתקדם בתוצאות עד למקומות הראשונים בעמוד הראשון.

אופטימיצזיה לאתר כולל כמה וכמה דברים:

  • הטמעת תוכן רלוונטי
  • כתיבת כותרת
  • כתיבת תיאור
  • קישורים פנימיים
  • תמונות\וידאו

אז כיצד לבצע אופטימיזציה לאתר

נפרט קצת על כל אחד מהדברים:

הטמעת תוכן רלוונטי – אחד מהדברים החשובים ביותר לכל אתר הוא החיות שלו, גוגל רוצה לראות שהאתר שלכם חי ולא נשאר עומד במקום עם אותו תוכן מלפני שנה, אתר שרוצה להתקדם בדירוג של גוגל חייב להזין תוכן רלוונטי בתחום שלו. כבר שנים שהאלגוריתם של גוגל מחשיב את התוכן כ"מלך" הקידום.

כתיבת כותרות – כותרת היא הדבר בראשון שהגולש יראה במידה והא יתקל במאמר שלכם, לאחר הזנת התוכן לאתר שלכם יש לתת כותרת לעמוד החדש אותו פתחתם, רצוי שהכותרת תוביל להנעה לפעולה, כך שגולש שנתקל בעמוד החדש באתר התעניין במה שכתבתם. הנה דוגמא לכותרת כזאת בגוגל:

כותרת הדף במנוע החיפוש של גוגל
כותרת הדף במנוע החיפוש של גוגל

כתיבת תיאור – תיאור הוא פרמטר חשוב לקידום עמוד מסויים שפתחתם באתר שלכם, התיאור שתתנו לעמוד הוא הדבר השני אחרי שהגולש יראה לאחר הכותרת, תיאור קצר וקולע של הדף שלכם יוביל לכניסה של הגולש. הנה דוגמא לתיאור כזה בגוגל:

תיאור הדף במנוע החיפוש של גוגל
תיאור הדף במנוע החיפוש של גוגל

קישורים פנימיים – קישורים פנימיים בתוך האתר הם אחד מהדברים היותר חשובים גם כן, קישור פנימי בתוך התוכן של העמוד שלכם יכול לעזור לגולש לנווט בין דפי האתר בקלות ובמהירות, בנוסף קישורים פנימיים יכולים להביא לגולש ערך מוסף, לדוגמא: גולש שהתעניין בקניית פרגולה ונכנס לעמוד באתר שלכם שמדבר על פרגולות, רואה לפתע קישור פנימי בתוך הדף של קירוי לפרגולה, זה יכול להוביל אותו לפעולה, מכיוון שיש שייכות בין הקישור לעמוד.

תמונה\וידאו – תמונה ו\או וידאו יכולים להוסיף המון לתוכן שלכם, תמונה שווה אלך מילים את זה אנחנו כבר יודעים, בנוסף סרטון וידאו תמיד יכול להוסיף, לדוגמא אם פתחתם דף למוצר מסויים שאתם רוצים למכור, תמונה יכולה להועיל מאוד, אך מאידך, סרטון קצר והסברתי על אותו מוצר יכול להמחיש ללקוח את המוצר הרבה יותר טוב מאשר תמונה, בנוסף, אלה אחד מהדברים שגוגל רוצה שיהיה במאמר שלכם על מנת שתוכלו להתקדם בתוצאות האורגניות של גוגל.